Як війна і проникнення інтернету вплинули на онлайн-платежі (12.05.2015)

2015-05-12

Як війна і проникнення інтернету вплинули на онлайн-платежі

2015 рік — період дуже серйозних змін у підході до ведення бізнесу. Це повинні розуміти власники і офлайн, і онлайн-бізнесу. Але що, власне кажучи, змінилося і що з цим далі робити?

Почну із загальної тенденції.

Portmone.com працює у такій сфері, де усі показники діяльності клієнтів можна виміряти. Тому e-commerce, як ніхто інший, відчуває найменші зміни у поведінці користувачів.

Як не дивно, але, не зважаючи на війну у Східній Україні і загальний спад економіки, оборот за інтернет-платежами показує безпрецедентне зростання. Окремі канали оплати, як, приміром, P2P-перекази, показують щомісячне зростання у два, а то й у три рази.

І цьому є досить обґрунтоване пояснення.

По-перше, кількість користувачів інтернету постійно збільшується; проникнення онлайну у щоденне життя перевищило певний психологічний поріг, після чого почав спрацьовувати стадний інстинкт.

По-друге, війна. Як не сумно це визнавати, але війна у Донбасі створила масовий попит на послугу переказів коштів між картками. У результаті цей вид платежів стає одним із ключових драйверів зростання усіх учасників ринку. Коли наступить перенасичення (і чи наступить?), складно сказати.

УВже більше, ніж півроку ми спостерігаємо як збільшується запит на послугу P2P-перекази. І, якщо першопочатково люди використовували цей сервіс для переказів волонтерам (допомога армії, благодійність), то тепер послуга переходить на рівень вирішення побутових проблем: переказ грошей батькам, дітям-студентам, погашення кредитної заборгованості тощо.

Через нашу систему користувачі щомісяця переказують більше 600 млн грн. Цю цифру не можна порівняти із минулорічними показниками. Приріст просто колосальний.

Більш ніж у два рази виросли покупки електронних квитків. І от якраз у цьому сегменті, рік назад намічена тенденція, повністю виправдала наші очікування. Бо ж є різниця — стояти дві години у черзі до залізничної каси, або за 2 хвилини купити потрібні квитки?

У геометричній прогресії збільшується оборот комунальних платежів. За останнє півріччя цифра росту складає 148%. Це свідчить, як мінімум, про свідомість громадян, а також про те, що вони почали довіряти електронним платежам. Адже у цьому питанні головним каменем спотикання є електронна квитанція, котру населення за звичкою боїться.

Найголовнішою проблемою ринку електронних платежів завжди була недовіра власників карток до онлайн-оплати. Хтось чув про аферистів і тому боїться, хтось, як я вже казав, боїться електронної квитанції, хтось просто до сих пір користувався карткою лише для отримання готівки у банкоматі. Усі ці нюанси досі існують і з ними необхідно боротися, тому роботи у нас непочатий край навіть у столиці, де аудиторія нині найбільш лояльна до e-commerce.

З іншого боку, хоча український ринок і є складним для розвитку електронної комерції, тут є мільйони потенційних клієнтів. Тому саме зараз перспективі нарешті набувають чітких обрисів. І зростання показників за окремими послугами прямо пов’язане із зростанням рівня довіри клієнтів до електронних платежів.

Окрім довіри карто тримачів до онлайну, можна виділити такі причини:

  • підвищення тарифів на комунальні послуги (тут ситуація двояка: збільшився не лише оборот у системі, але й загальна кількість зареєстрованих клієнтів у першому кварталі 2015 року);
  • встановлення банками строгих лімітів на видачу готівки, що активно стимулює перехід із офлайну в онлайн.

Найближчим часом я бачу одну тенденцію — ще більш стрімким стане розвиток переказів між картками. Ми все шукали, що ж іще, окрім комуналки і поповнення мобільного може полегшити життя клієнтам і стати ще одним драйвером бізнесу. А рішення було зовсім поруч. Тепер лишається активно розширювати географію послуги.

Замість постскриптуму

Важливим зрушенням у сегменті електронного бізнесу, неочікуваним для нас, став запит на наші послуги з боку держави. Приміром, кілька тижнів тому спільно з Мінюстом ми відкрили можливість онлайн-оплати і отримання документів із ЄДР для підприємців. Процес замовлення і отримання документів онлайн вирішує надважливу проблему — витрачання часу на бюрократичні процедури. Користувач лише один раз подає документи підприємства і більше держоргани не відвідує. У результаті, після офіційного запуску, лише за перші 12 годин роботи онлайн-замовленням документів скористалися більше 500 людей. А за інформацією Мінюсту, за увесь 2014 рік громадяни більше 1 млн разів зверталися за довідками та іншими документами. Тому, хочеться вірити, що це зрушення трансформується у тенденцію.

Джерело IGate

Контакти

Допомагаємо 24/7

Portmone.com
Portmone Business

Служба підтримки Portmone:

ic_email [email protected]

ic_location пр-т. С. Бандери, 16-Б, БЦ Макрос, 04073, Київ, Україна

Служба підтримки Portmone Business:

ic_email [email protected]

ic_location пр-т. С. Бандери, 16-Б, БЦ Макрос, 04073, Київ, Україна